۱۷ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۵۱

احمدی نژاد عنوان کرد:

هوشیاری و وحدت خنثی کننده توطئه دشمنان و زمینه ساز پیشرفت مسلمانان

هوشیاری و وحدت خنثی کننده توطئه دشمنان و زمینه ساز پیشرفت مسلمانان

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دوره قدرت های زورگو به پایان رسیده و آینده متعلق به ملت ها است ،گفت : هوشیاری ، وحدت و همکاری ملت ها و کشورهای اسلامی توطئه های دشمنان را خنثی و زمینه پیشرفت مسلمانان را فراهم خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز پنج شنبه در دیدار "خلیفه ظهرانی" رئیس مجلس بحرین، امت اسلام را خانواده ای بزرگ و دارای اشتراکات فراوان دانست واظهار داشت: امروز هرکس درجهت تفرقه میان مسلمانان و کشور های اسلامی و تضعیف امت اسلام گام بردارد ؛ جاهل و یا خائن است .

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش برای نا امن کردن منطقه خاورمیانه جزوی از نقشه نظام سلطه است، گفت: استکبار جهانی با ایجاد رژیم صهیونیستی و جنگ های فراوان در راستای تسلط بر منطقه خاورمیانه و مسلمانان گام برداشته است.

وی افزود: استفاده از زور از سوی قدرت های استکباری نشانه ضعف نظام سلطه است.

احمدی نژاد ایجاد تفرقه میان مسلمانان را دیگر سیاست قدرت های زورگو برای تسلط برکشورهای اسلامی برشمرد و تاکید کرد: دشمنان با ایجاد فاصله و تفرقه از پیشرفت مسلمانان جلوگیری و زمینه چپاول ثروت کشورهای اسلامی را فراهم می کنند .

رئیس جمهور با بیان اینکه وقایع اخیر یمن توطئه دشمنان اسلام است، خاطر نشان کرد: وحدت و همدلی کشورهای اسلامی و مسلمانان از کشته شدن میلیون ها انسان در عراق، افغانستان، فلسطین و دیگر کشورها جلوگیری می کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه سرنوشت مسلمانان و کشورهای اسلامی به هم گره خورده است، گفت: امروز امنیت و پیشرفت هر یک از کشورهای اسلامی به نفع امت اسلام و همه کشورهای اسلامی است .

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت افزایش همکاری کشورهای اسلامی تاکید کرد : امروز راهبرد دولت ایران همان خط امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت امت اسلام است .

احمدی نژاد روابط ایران و بحرین را دوستانه و مستحکم دانست و اظهار داشت : باید از ظرفیت های فراوان موجود برای توسعه و ارتقاء مناسبات و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بحرین استفاده کرد.

"خلیفه ظهرانی" رئیس مجلس بحرین نیز در این دیدار با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان در عرصه های مختلف تصریح کرد: به فضل الهی توطئه های دشمنان باعث گسترش روابط میان کشورهای اسلامی خواهد شد .

رئیس مجلس بحرین خاطر نشان کرد : باید با گسترش و افزایش روابط فرصت را از دشمنان گرفته و توطئه های استکباری را در نطفه خفه کنیم.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی ( ره) مبنی بر ضرورت حفظ وحدت شیعه و سنی گفت: انقلاب اسلامی برای ایران و منطقه بسیار مفید و دارای پیام های مثبت و سازنده بوده است و باید به عنوان الگوی همه کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد .

رئیس مجلس بحرین تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران کشور پیشتاز منطقه است.

خلیفه ظهرانی همچنین با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو ملت گفت: مناسبات و همکاری های ایران و بحرین باید بیش از پیش توسعه و ارتقاء یابد.

کد خبر 1013001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha